Aktuality / Základní pravidla pro budování svalové hmoty





Ať už jste začátečník nebo pokročilý, tak většina z vás jde za vidinou nabrání nové svalové hmoty a celkového zformování své postavy. Bohužel to není jen tak a patrně každý z vás se ocitnul či dokonce ocitá ve fázi, kdy se to zdá být těžší, než dříve. V tomto článku si proto představíme pár základních pravidel pro budování nové svalové hmoty, abyste se posouvali dále a nestáli na místě bez žádného progresu.

1) Změny v trénincích

Lidské tělo se velmi rychle učí a zároveň adaptuje na zátěž. Budete-li proto cvičit neustále dokola bez žádné změny, časem se dostanete do fáze, kdy budete stagnovat. Abyste se tomu vyhnuli, snažte se tělo neustále něčím šokovat. Měňte proto cviky, jejich pořadí, dobu odpočinku mezi sériemi, váhy jednotlivých cviků, počet opakování, zvyšování frekvence tréninků nebo samotnou délku tréninku. Pokud se budete věnovat fitness pravidelně a dlouhodobě, můžete vyzkoušet také samotnou změnu tréninkového plánu po cca 3 měsících. Závěrem tohoto bodu je také dobré říci, že by se nemělo nic přehánět. Nemělo by se tedy stát, že byste přesáhli své regenerační schopnosti.

2) Regenerace

Jak jsme již nakousli v předchozím bodě, tak je také důležité brát v potaz samotnou regeneraci. Nestačí tedy svaly dennodenně ničit tvrdým tréninkem a čekat od toho maximální svalový růst. Svaly totiž rostou v době odpočinku a bez regenerace se zkrátka neobejdete. Pokuste se proto mít alespoň jeden den v týdnu vyhrazený regeneraci. Budete-li totiž regeneraci zanedbávat, koledujete si o přetrénování případně i zranění. Pokud byste se chtěli dozvědět bližší informace o regeneraci, můžete mrknou na článek věnující se přímo regeneraci.

3) Vyladěný jídelníček

Samotný trénink bez vyladěného jídelníčku půjde jen stěží. Dejte si proto pozor na správný příjem kvalitních zdrojů bílkovin, sacharidů či tuků. Jestliže si nebudete v této oblasti zcela jistí, můžete se obrátit na naše specialisty v oboru. Pokud jste naopak v této oblasti zběhlí ale již nevíte, jak svůj jídelníček obměňovat novými recepty, můžete si prohlédnout nějakou tu inspiraci zde.

4) Dbejte na správnou techniku

Tato problematika se týká mnoha návštěvníků posiloven a v mnoha případech může způsobit nepříjemná zranění. Za každou cenu se proto nesnažte naložit osu všemi kotouči, které naleznete ve svém okolí a raději se nejprve zaměřte na samotnou techniku. Využijte proto veškeré zdroje k nastudování správné techniky, ať už se jedná o odbornou literaturu, videa nebo rady zkušeného trenéra.



Zpět



Do Poruby daleko? Zkuste

Dubina