Aktuality / Strečink před tréninkem.





Strečink je obecně velmi zanedbávaná záležitost ačkoliv se jedná o jednu z důležitých částí tréninků každého sportovce. Pojďme si tedy v tomto článku přiblížit jeden z typu strečinků.

Před zahájením samotného tréninku by měl přijít na řadu strečink, konkrétně strečink dynamický. Zařazením získáte celou řadu benefitů jako je zvýšení tepové frekvence a tím i celkově lepší mentální a fyzické připravení těla na zátěž, prevence možného zranění, maximalizace svalových výkonů nebo také zlepšení flexibility a koordinace.

Nyní k samotné praxi. Rozcvičení by mělo zapojit do pohybu co možná nejvíce různých kloubů, kdy je důraz kladen nejen na páteř, ale také na ramena, zápěstí, kyčle, kotníky a další klouby. Jako příklad můžeme uvést kroužení zápěstím s lehkými jednoručkami, rotaci trupu s rukama nad tělem s gumou pro prokrvení středu těla nebo lehké zakopávaní či předkopávání pro prokrvení spodní části těla. Jedná se však jen o malý výčet ze široké škály cviků, neboť v ideálním případě byste se měli dynamickému strečinku věnovat kolem 10-15 minut. Důležité je protahování nepodceňovat, v opačném případě riskujete zranění. Pokud se mu však budete věnovat pravidelně, výsledky se brzy dostaví.

Pokud si nebudete vědět rady, můžete se obrátit na naše na profesionály v oboru , kteří vám rádi pomůžou. Případně se můžete podívat na další novinky ze světa fitness.



Zpět



Do Poruby daleko? Zkuste

Dubina