Aktuality / Proč posilovat s vlastní tělesnou váhou?





Spousta začátečníků se hrne do posiloven, ale přitom vlastně pořádně neumí kliky či jiné jednoduché cviky s vlastní váhou, které jsou přitom naprosto klíčové v dalším vývoji sportovce. Žádný atlet by je proto neměl podceňovat a vyjmenujeme si přitom hned několik důvodů, proč s nimi začít.

Tím prvním a nejdůležitějším důvodem je samozřejmě vybudování správných základů pro budoucí maximální fyzickou sílu, která je geneticky danému jedinci předurčena. Všichni nějak začínali, ale nahrnout se do fitness centra a začít okamžitě zvedat činky, které jsou mnohdy i nad síly sportovce, je prostě špatný přístup, který dříve zničí klouby atleta než si vůbec stačí vybudovat nějaký svalový základ.

Druhou předností je zdokonalení vnímání vlastního těla, a to i v prostoru, zejména pokud se atlet snaží naučit stojky a další akrobatické prvky. Když totiž atlet jde rovnou na činky a vynechává cviky s vlastním tělem, při zapojení svalů, potom může dojít k tomu, že cítí jednotlivé svaly, které se zapojují, ale nikoliv jako celek.

Třetím důvodem je variabilita všech cviků. Lze je trénovat většinou prakticky kdekoliv, ovšem k těm náročnějším už je potřeba například hrazda či jiné, aby se atlet vyvaroval repetitivnosti celých tréninkových jednotek.

Za čtvrté lze zmínit i to, že atlet může získat sílu, a to i když praktikuje pouze cvičení s vlastní váhou. Je však potřeba, držet se progresivního přetížení a nezůstat pouze u jednoho cviku až do konce svých dní. Důvod je jednoduchý, takto se buduje výdrž, nikoliv síla.

Poslední a pátý důvod je ten, že člověk nemusí cvičit příliš dlouho, stačí maximálně hodina včetně rozehřátí před tréninkem a protažení po něm a je vystaráno. Potom už stačí pouze dodržovat správnou stravu a svaly se časem začnou objevovat.

Pokud chceš získat více tréninkových typů nebo přehled ze světa fitness, stačí navštívit naše stránky s aktualitami, kde přidáváme každý týden nové informace.



Zpět



Do Poruby daleko? Zkuste

Dubina