Aktuality / Nejlepší zdroje bílkovin





Jaké jsou nejlepší zdroje bílkovin? Ano, maso je to jednoznačně, ale je tady i plno dalších alternativ. Do tohoto článku je speciálně pro všechny z vás vypíšeme. Tak pojďte číst s námi!

Množství gramů bílkovin je uvedeno v poměru na 100 g. Hodnoty prosím berte s rezervou, slouží pouze jako přibližné ukazatele.

  • Tvaroh – 12 g bílkovin (ideálně neochucený a odtučněný)
  • Bílý jogurt – 10 g bílkovin
  • Olomoucké syrečky – 24 g bílkovin
  • Eidam 30% - 27 g bílkovin
  • Parmazán – 35 g bílkovin
  • Niva – 20 g bílkovin
  • Cottage sýr -14 g bílkovin
  • Hermelín – 21 g bílkovin
  • Ementál – 28 g bílkovin
  • Oves – 13 g bílkovin. (obsahuje i hodně vitamínů – A, B1, B2, kyselinu listovou)
  • Žito – 11 g bílkovin
  • Proso (jáhly) – 11 g bílkovin
  • Rýže – 8 g bílkovin (bohatý zdroj sacharidů, výborně se hodí ke kombinaci s luštěninami)
  • Kukuřice – 9 g bílkovin (podobně jako rýže i nutričně vhodná ke kombinaci s ostatními zdroji bílkovin)
  • Quinoa (merlík čínský) – 14 g bílkovin (obsahuje poměrně velké množství esenciálních mastných kyselin, vitamínů a minerálů)
  • Amarant (laskavec) – přibližně 14 g bílkovin (bohatý zdroj hořčík, vápníku, draslíku a železa)
  • Pohanka – přibližně 12 g bílkovin (bezlepková obilovina)

Sýry jsou samozřejmě velmi tučné, vítězí tam tedy především tvaroh. V budoucnu může nastat situace, kdy nebude tolik masa k dispozici pro všechny, proto zvažte i tyto obilné varianty, které mohou doplnit tolik žádané bílkoviny. Vyberou si i atleti s celiakií.



Zpět



Do Poruby daleko? Zkuste

Dubina