Aktuality / Nabírání svalové hmoty pro „hard gainers“





Co se vlastně myslí pojmem „hard gainers“? Jde o jedince, kteří mají velmi chudou postavu a svaly se jim těžko nabírají. Není to však nemožné a dnes tímto článkem lehce nakoukneme do určitých možností, jak se problému s nabíráním svalové hmoty, zbavit efektivně.

Většina začínajících atletů, kteří patří do skupiny chudších postav si myslí, že svalovou hmotu nikdy nezískají, protože jejich genetika jim to nedovolí. Opak je však realitou. Většinou je to pouze proto, že buď trénují příliš tvrdě a málo odpočívají nebo do sebe nedostávají dostatek živin. Obě varianty jsou pro tělo špatné.

Doporučujeme trénovat, alespoň třikrát do týdne, přičemž je potřeba odpočívat minimálně den mezi těmi dny, kdy se jde cvičit. Cvičíme tak, že se vždy zaměříme na jeden cvik a u něj uděláme všechny série, než se přesuneme na další. Po zhruba měsíci by měl atlet přibrat pár kilo a zároveň zvýšit závaží na bench pressu, dřepu i mrtvém tahu.

Tady máme pár tipů, které by také mohly pomoci:

Zapojte více bílkovin do jídelníčku. Ideálně 1 g na každé kilo váhy po každý den. Doporučujeme také jíst různá jídla s vysokým počtem kalorií, například oříšky, semínka či cokoliv jiného, co dostane do těla prospěšné tuky.

Cvičte chytře. Není potřeba obrovská paleta cviků v jedné tréninkové jednotce. Bohatě postačí například čtyři cviky, které budou provedeny se správnou váhou (která aktivuje svalový růst) a zapojí maximální počet svalů.

Odpočinek není radno podceňovat. Když můžete, rozhodně spěte. Je to to nejlepší, co pro tělo můžete udělat. Není náhoda, že například Cristiano Ronaldo má pevný spánkový režim. Tělo pak načerpá nové síly.

Poslední rada pak zní, zaznamenávejte si tréninkové jednotky, včetně vah, které jste zvedli. Rozhodně také pomůže, abyste se pravidelně vážili.



Zpět



Do Poruby daleko? Zkuste

Dubina