Aktuality / Letní forma





Každý chce vypadat do plavek velmi obstojně, ale už v době, kdy tento článek píšeme, není moc času na to, tuto „dokonalou“ formu vypilovat. Není to však nemožné a do srpna či začátek září, ještě času tak akorát.

Jak tedy na to?

Ve většině případů vrcholoví atleti právě vstupují do fáze shazování kil. Není k tomu potřeba přistupovat nějak extrémně drasticky. Ve většině případů u elitních atletů se jedná hlavně o úpravu jídelníčku a cvičení. To je však velmi obecné a pro běžného cvičence i trochu náročné.

Avšak máme tady jednoduchý rozcestník, jak ideálně připravit tělo na plavkovou sezónu. První možností je zvýšení pohybové aktivity. Druhou možností je úprava jídelníčku. Třetí možnost pak kombinuje dvě předešlé a díky tomu je tou nejefektivnější cestou.

Jak zvýšit pohybovou aktivitu?

Pokud máte možnost jezdit na kole do práce, udělejte to. Nemáte tu možnost? Tak začněte cvičit před prací nebo po práci. Ideálně kardio. Buď běh nebo HIIT. Nebo můžete začít skákat přes švihadlo. Pokud chcete výsledky co nejrychleji, tak ideálně 6x týdně. Je potřeba však myslet na to, že tímto budete pálit energii, nikoliv nabírat svalovou hmotu. Pro nabírání svalové hmoty a pálení tuků je potřeba cvičit silový trénink + kardio a vhodný jídelníček.

Úprava jídelníčku

Bez kalorického deficitu nezhubnete a složení přijatých makroživin (bílkoviny, tuky, sacharidy) rozhodne o tom, co spálíte. Začněte počítat kalorie. Pomůže to. Hlavně do budoucna. Stáhněte si aplikaci „Kalorické tabulky“ a pečlivě si zaznamenejte, co přes den jíte. Budete díky tomu mít obrázek o stravě. Pro zachování hmoty a její případný menší nárůst i v kalorickém deficitu se doporučuje 2,2 g bílkovin na 1 kg váhy. Maximálně však 3 g/ 1 kg.

Dobrou radou tedy je, zvyšte počet bílkovin ve stravě, snižte příjem sacharidů a tuků. Tuků by pak mělo být nejméně. V ničem byste se neměli omezovat příliš, abyste daný jídelníček mohli adaptovat na celý život. Nebude tedy vadit, když si o víkendu skočíte do oblíbeného fastfoodu.

Samozřejmě existují i různé druhy diet jako například nízkosacharidová, na které dokazuje úžasné výsledky pár známějších lidí, ovšem ta je velmi restriktivní a z dlouhodobého hlediska to může být velmi náročné na dodržení.



Zpět



Do Poruby daleko? Zkuste

Dubina