Aktuality / Jak začít s kardiem a nezbláznit se?





Kardio doporučujeme zejména v rámci vytrvalostního segmentu, jako například běh a chůze. HIIT je sice účinné, ale bude vás z dlouhodobého hlediska bavit? Pokud ano, tak skvělé, pokud ne, čtěte dále.

Je potřeba si říct, že atlet může jezdit i na kole, například z práce, ale běh je stále jeden z nejpřirozenějších pohybů pro lidské tělo. Zapojuje enormní množství svalů a někteří trenéři kolem toho postavili celý tréninkový plán svých svěřenců. Není tomu jen tak, běh je komplexní a velmi prospěšný.

Jak tedy začít?

Úplně jednoduše. Nikdy jste neběhali? Nevadí. Začněte delšími procházkami. Je potřeba totiž organismus připravit. Pokud byste nechtěli chodit, ale rovnou běhat, také to není problém. Co mít na paměti?

Tady koncipujeme běh tak, abyste z toho měli dobrý pocit a přemýšleli o běhu jako o „ukládání peněz do kasičky“ a až bude potřeba, tak si tyto peníze vyberete. Takto totiž smýšlí profesionální vytrvalostní běžci. Dokonce ani neběhají do kopce, nýbrž ho vyjdou. Při běhu musí být atleti schopní mluvit, nejlépe bez jakéhokoliv přerušení.

V tomto stavu tréninku však již mají odtrénováno desítky hodin, proto jsou jejich výkony tak skvostné. Samozřejmě také nestráví všechny tréninky v takto pohodovém tempu. Některé tréninkové jednotky mají střední intenzitu a také tu nejvyšší.

Takto vnímejte i svůj trénink. Jako dlouhý proces, jehož výsledky se dostaví až za nějaký čas. Svůj progres si zapisujte, abyste se mohli posunout.



Zpět



Do Poruby daleko? Zkuste

Dubina