Aktuality / Budování síly trochu jinak





Dnes se podíváme na alternativní způsob, jak lze vybudovat skvostnou sílu a zároveň se ušetřit přílišné únavy. Metoda je časově náročná, pokud byste chtěli její účinky vyždímat do úplného maxima.

Metoda je známá pod zkratkou GTG („Greasing the Groove“). S touto metodou přišel na svět Pavel Tsatsouline, bývalý instruktor sovětských speciálních jednotek. Tento člověk byl také v podcastu Joe Rogana. Vydal i několik knížek, dnes e budeme inspirovat tou, kde cvičí pouze s vlastní vahou. Ta se jmenuje „Nahý bojovník“.

V ní Pavel vyjadřuje několik jednoduchých pravidel. Tato metoda pomůže každému, kdo ji zkusí, ať už se jedná o profíka nebo začátečníka. Samozřejmě na začátečníka má mnohem větší účinek.

Prvním pravidlem je limitace počtu opakování na pět za jednu sérii (1x5). Pokud v daném cviku zvládnete i více opakování za sérii, tak je potřeba přejít na těžší variantu.

Druhým pravidlem metody je vyhnutí se únavě. Pokud tedy zvládnete pouze tři opakování za sérii, je to v pořádku, nesmíte se přetrénovat.

Třetím pravidlem jsou dlouhé pauzy. Mezi sériemi od 5 až do 15 minut, vždy dle jedince. Tento minutový rozsah je potřeba brát v potaz, hlavně pro jedince, kteří nechtějí cvičit napříč celým dnem (tím se však ochuzují o značnou progresi).

Další pravidla si lze přečíst ve zmiňované knize. Důležité je, uvědomit si, že tato metoda pomůže rozvinout jeden cvik, který užíváte. Proto je důležité, abyste si vybrali takové, které zapojují, co nejvíce svalových skupin. Jako kliky, dřepy a přítahy.

Silně doporučujeme knihu přečíst a zhlédnout videa na Youtube, kde Pavel figuruje, abyste získali celkový přehled o tom, jak to s jeho tréninkem vlastně myslí a kde jsou ty největší benefity.



Zpět



Do Poruby daleko? Zkuste

Dubina